Autor Tema: Trim / Tilt  (Pročitano 2786 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Trim / Tilt
« poslato: 12. Februar. 2014. / 03:25:10 »
Trim / Tilt za vanbrodske motore i Z noge kod brodskih motora.
Mnogi vanbrodski motori i većina Z noga ima električni ili hidraulični trim koji spušta ili podiže pogonsku jedinicu. U ovom slučaju izraz “trim” se odnosi na položaj pogonske jedinice. Iako većina ljudi zna da menjanjem položaja motora ili Z noge podižemo ili spuštamo pramac plovila mnogi nisu svesni da to utiče i na upravljanje kao i na performanse plovila. Ako u toku plovidbe podignete ili spustite nogu osetićete na upravljaču blagi pritisak u levo ili u desno. Kao kada auto vuče u stranu.
Ako podižete ili spuštate nogu naglo a ne držite upravljač može vam se desiti da plovilo naglo skrene u jednu stranu. Dešavalo da zbog ovakvog manevra neko od putnika završi u vodi. Kada trimujete nogu ili vanbrodski motor morate čvrsto držati upravljač.
Tri pozicije trima sa rezultatima:
 
Trimovanje na dole
Obara pramac
Rezultira bržim glisiranjem posebno ako ste teško opterećeni.
Plovidba je udobnija ako su talasi veći
Povlači upravljač u desno i plovilo skreće u desno.
 
Srednji položaj
Obara pramac
Normalno, rezultira većom efikasnošću. (Imajte na umu da je vratilo propelera koje povezuje propeler sa pogonskim vratilom paralelno sa površinom vode.)
 
Trimovanje na gore
Podiže pramac
Povećava brzinu
Smanjuje rizik od udarca propelera u plitkim vodama.
Povlači upravljač u levo i plovilo skreće u levo

Van mreže sceka

  • NF tim
  • *
    • GORO 3
  • Brod tip: Glastron GS249
  • Dužina: 7,6 m
  • Lokacija: Marina GOGA
  • Osp: UMČ
Odg: Trim / Tilt
« Odgovor #1 poslato: 29. Avgust. 2016. / 12:12:33 »
Jučerašnji dan na Savi je protekao vrlo uzbudljivo. Osim nesreće koja se srećom dobro završila nešto što sam primetio je i da velika većina vlasnika glisera ne zna kako da pravilno izglisira i trimuje svoj čamac tako da pored značajno povećane potrošnje goriva (za šta me baš briga jer ide po njihovom džepu) pravi i ogromne talase (što veći i teži čamac to su i ti talasi veći) koji mogu da povrede  ljude u manjim ili usidrenim čamcima!!!

Još jednom apelujem na sve vlasnike ovakvih brzih čamaca da pogledaju sledeće klipove i da povedu računa o drugim čamcima oko sebe jer nije ni malo zabavno kada naiđu takvi talasi a oni na reci obično dolaze bočno i zaista su jako nezgodni.

Evo par clipova koje vredi pogledati:






Van mreže Popaj

  • NF clan
  • *
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Dužina: 6,5m
  • Lokacija: Sava
  • Osp: UMČ
Odg: Trim / Tilt
« Odgovor #2 poslato: 05. Septembar. 2016. / 08:39:53 »
Sceko, dobro zapažanje. Nažalost svake godine je sve gore. Meni se cini da nije bilo ranije ovoliko glisera i skutera.
Dosta početnika sa jakim mašinama koji ne poštuju splavare kupače kao i ostale učesnike u saobraćaju. Pravo je čudo što nema većih nesreća.

Van mreže zorter

  • NF tim
  • *
    • Zorter
  • Brod tip: Kabinaš
  • Dužina: 8,5m
  • Lokacija: Šabac
  • MMSI: 912790007
  • Osp: UMČ
Odg: Trim / Tilt
« Odgovor #3 poslato: 11. Septembar. 2016. / 07:35:41 »
A to je sve zato što to nisu ni "N" od nautičara već je to stvar prestiža i dokazivanja moći. I kod mene ima takvih. Lagano voze sredinom Save gde nikog nema a onda gde ima splavova i usidrenih čamaca prilaze bliže, i po gasu, ne da bi pravili talase (njihov mozak je mali i to ne shvata) već da bi ih ljudi prepoznali i divili se njihovom bogatsvu (jer ne može svako da kupi gliser koji troši 100L goriva na sat). A ti isti obično imaju i skutere i isto se ponašaju i s njima. U svakom razgovoru je veoma važno da napomenu da ih svakodnevna vožnja skuterom od sat vremena košta 50 eura.
Skorojevići, šta drugo reći. uygjnh jhgfdfc A nažalost, takvih je sve više.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY (u izgradnji)
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Trim / Tilt
« Odgovor #4 poslato: 16. Septembar. 2016. / 12:32:06 »

Gradske sredine su komplikovane... splavovi, kupaci, pecarosi, kajakasi, gliseri, turisticki brodovi, teretni brodovi... svi na dvadesetak km plovnog puta. A Sava uska...
To je kao saobracaj na Slaviji. 
Mladi vole da jurcaju, skijaju na vodi. Uzivaju u tome. Naravno i da se dokazuju. Uvek je tako bilo. Ja im ne zameram ni malo iako sam na 5. km i bas talasaju.


Veliko je pitanje ko tu krsi propise.
Ljudi se kupaju na sred plovnog puta. Splavovi su svuda duz obale. Policija glisira. Prevoznici seku plovni put, turisticki brodovi krstare najprometnijim delovima iako tu nema  sta da se vidi, pecarosi se sidre i pecaju oko mostova...
Tesko je tu biti sudija i uvesti red.
Ljudi su na vodi radi rekreacije pa je prag tolerancije podignut. Zato i nema nesreca ili obracuna kao u drumskom saobracaju.


 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika