Autor Tema: Има ли наш Регионални део Вoдича o р/т служби нa унутрaшњим плoвним путeвимa?  (Pročitano 247 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže AndrejaKo

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: још увек никакав
  • Osp: UMČ
Здраво народе!

Плашим се да ће моје питање мало конфузно да изгледа, па зато крећем од Кулина бана, уз наду да читаоце нећу успавати. :) Иначе, у Србији сам 2017. положио УМЧ категорију Б, али због разних разлога нисам био у прилици да се бавим наутиком, а сада сам у Немачкој и ту сам почео да се бавим од причом око њихових дозвола, али истовремено хоћу да испратим и каква је ситуација и у Србији.

Позадина:
Почетком маја положио сам у Немачкој испите за употребу радија на чамцу и то за СТ/КТ/УКТ и Инмарсат-Ц на мору, и за УКТ радио на унутрашњим пловним путевима.
На испиту за УКТ радио на унутрашњим пловнимм путевима су, осим знања употребе радија и фраза које се користе током одржавања везе, битне теме биле и садржај Регионалног договора о радиокомуникацијској служби на унутрашњим пловним путевима (RAINWAT) и употреба Вoдича o рaдиoтeлeфoнскoj служби нa унутрaшњим плoвним путeвимa и његових регионалних делова. Фокус је био (мислим да није изненађење) на регионалном делу за Немачку.

Питање:
Да ли постоји актуелни регионални део Вoдича o рaдиoтeлeфoнскoj служби нa унутрaшњим плoвним путeвимa за Србију? Када сам полагао за УМЧ, не сећам се да је то била нека тема која се спомињала посебно.

Гледајући ових дана, видео сам да за Саву има Приручник о радио телефонској служби у сливу реке Саве из 2018. године, који има и свој регионални део, где је описана ситуација у Савином сливу. Такође, чачкајући по сајту Дунавске комисије, нашао сам Регионални део за Дунав из 2002. године, који ми изгледа мало застарело, па нисам сигуран да ли је још увек важећи или не.

За бонус поене: Ако не постоји, онда преко чега се код нас долази до података о, на пример, актуелним радним каналима преводница, полиције, лука, марина?

Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Au al si ga zakomlikovao. Ovde ti je po tom pitanju prilicna divljina. 16 kanal koriste profesionalci za komunikaciju, isti slusaju i po potrebi slusaju i sve sluzbe. Komunikacija na 16kanalu  je uglavnom kratka i sazeta, mada ima slucajeva da su cuje i lupetanje. Generalno bi trebalo imati dozvolu i placati neke takse za koriscenje i posedovanje iste. Iskren da budem jedinog coveka kojeg znam da ima dozvolu i da je placao je cinimi se Dule sa foruma.

Van mreže AndrejaKo

  • NF clan
  • *
  • Brod tip: још увек никакав
  • Osp: UMČ
Знам да сам закомпликовао. :)

Генерално, када је нешто просто, или бар негде документовано, а да документ може да се релативно лако нађе, онда успем да разјасним, али када је нешто муљавије, онда не знам како да просто објасним питање.

Овде код мене на Рајни је нешто другачија ситуација: За пловила је позивни канал број 10, ту се ради са једним ватом снаге, и службе њега не прате. Уместо тога, оне су распоређене по дуплекс каналима, и има тачно одређено по километрима од ког до ког треба да се прати која служба, када се пребацује на канал суседне служне итд. То стоји у том регионалном делу.
Због овога је и ситуација за чамце и мале наутичаре мало незгодна: Ако имају један радио, увек морају да буду на каналу 10, па не могу да чују нпр. временску прогнозу или обавештења о безбедности. Ако имају два, онда на једном 10, а на другом радију морају да прате регионални саобраћајни центар (немци кажу централа ривијере). Онда им не остаје ништа за коришћење на каналима за мале наутичаре, пошто су ручне радио станице забрањење на чамцима.

Што се тиче дивљине, то сам некако и претпостављао, мада сада ето сада и чујем. Са друге стране, можда је живот једноставнији ако су сви на 16ом каналу. У сваком случају, хвала на информацијама!


Van mreže broker975fx

  • NF clan
  • *
    • David Veliki
  • Brod tip: mali rečni remorker
  • Dužina: 13
  • Lokacija: Zemun
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
Pazi uzmi ovo sta ja kazem sa rezervom, ja verujem da je nekim pravilnikom ili necim drugim to regulisano i kod nas ali svakako nije kao u Nemackoj. Realno kad se pogleda kolicina saobracaja kod tebe i kod nas to je onda i razumljivo. Opet sa druge strane Dunav je medjunarodni plovni put i verujem da postoje mozda ozbiljnija pravila.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Zvanicno sva komunikacija se vrsi preko 16. kanala. Lučke kapetanije, luke i rečna policija slušaju taj kanal. Kad se uspostavi veza i ima potrebe za detaljnijim uputstvima prelazi se na neki drugi kanal po dogovoru.
Pravilnik verovatno postoji ali je beznacajan za nauticare. Ako neka luka koristi specifican kanal za uspostavljanje veze onda postoji znak na ulazu a i na kartama je vidljiv.
To je znak o obaveznoj upotrebi nekog kanala... recimo 12.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
A evo šta kaže zakon:




Član 29. ​​
Radio-stanica može raditi samo na dodeljenim frekvencijama, osim u slučaju emitovanja znakova opasnosti, poziva, poruka i saopštenja koja se emituju u slučaju opasnosti za plovilo, kao i u slučaju elementarnih nepogoda, spasavanja ljudskih života i u drugim sličnim slučajevima kada je dozvoljena upotreba i druge frekvencije pod uslovom da se radi na način koji je najpogodniji da​​ radio-stanica ostvari zadatak u vezi sa otklanjanjem opasnosti.​​
Na način i uslove rada radio-službe za bezbednost plovidbe na brodovima, kao i na uslove koje moraju da ispunjavaju brodske radio stanice primenjuju se odredbe "Regionalnog dogovora koji se​​ odnosi na radiotelefonsku službu na unutrašnjim plovnim putevima - RAINWAT" i Radio pravila usvojena od strane Međunarodne unije za telekomunikacije.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
RAINWAT je regionalni što znači da važi i za Srbiju.
Što se nas tiče nema problema.
Nemamo mi te servise koji će davati vremensku prognozu ili ostala obaveštenja brodovima.  Zato i nemamo uputstva.


Važno je da potpišemo sporazum :)


https://www.ratel.rs/sr/blog/19-sastanak-rainwat-komiteta

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Ipak, postoji nešto što onima koji plove našim plovnim putevima može puno da pomogne.


Plovidbeni bilten se dnevno ažurira.
Vodostaj, vremenski uslovi, saopštenja brodarstvu, dubina i širina plovnog puta, kritični sektori, visina i širina plovidbenog otvora na mostovima,  dubine na sidrištima, prevodnice, plovidbene karte...


http://www.plovput.rs/plovidbeni-bilten

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika