Autor Tema: Osigurači na akumulatorima  (Pročitano 391 puta)

0 člana i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Gagi

  • NF clan
  • *
    • Bajka
  • Brod tip: Bruce Roberts Style
  • Dužina: 30ft
  • Lokacija: Pančevo
Osigurači na akumulatorima
« poslato: 01. Novembar. 2021. / 11:30:46 »
Moguće da je na ovu temu bilo hiljadu prepiski na forumu, ali ja nisam uspeo da nađem pa otvaram novu temu.

Pošto imam haos u potpalublju kada je kablaža u pitanju, tragedija u najavi, plan mi je da to malko dovedem u red. (prva slika iz priloga)
Želeo bih da na svaki PLUS koji ide iz akumulatora pre sabirnice postavim osigurač. Da li će biti automatski ili neki ANL to ću još videti, cena je glavni faktor. (druga slika u prilogu)
Napominjem da sam totalni duduk što se struje tiče.

Pitanje je kako odrediti amperažu svakog osigurača? Da li nekim prostim sabiranjem svih potrošača u nekom najgorem slučaju kada bi bili svi uključeni u istom trenutku pa tu ukupnu amperaču podeliti na broj akumulatora, odnosno na broj osigurača?

Hvala unapred

https://www.pinterest.at/pin/795589090396125888/?amp_client_id=CLIENT_ID(_)&mweb_unauth_id={{default.session}}&amp_url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.at%2Famp%2Fpin%2F795589090396125888%2F&amp_expand=true

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.waveinn.com%2Ff%2F13650%2F136502670%2Fbep-marine-anl-300a-fuse-holder.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.waveinn.com%2Fnautical-fishing%2Fbep-marine-anl-300a-fuse-holder%2F136502670%2Fp&tbnid=XHdymg-ZzM7suM&vet=12ahUKEwja_au07PbzAhVWARoKHWlnCYoQMygMegUIARDYAQ..i&docid=ERVndE5IYTNYGM&w=1000&h=1000&itg=1&q=anl%20%20marine%20fuse&hl=en&safe=active&ved=2ahUKEwja_au07PbzAhVWARoKHWlnCYoQMygMegUIARDYAQ

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #1 poslato: 02. Novembar. 2021. / 23:40:32 »
Svaki potrošač ima osigurač.
Sa akumulatora je dovoljan jedan osigurač. Njegov zadatak je da isključi struju ako dodje do kratkog spoja u vezi izmedju akumulatora i razvodne table sa osiguračima.
Besmisleno je da svaki akumulator ima osigurač.
To nisam do sada sreo niti čuo za takvu instalaciju a mogu da kažem da sam u toku.
Amperaža mora da bude velika. Recimo 150A.
Instalaciju od razvodne table do potrošača štite osigirači za svaki uredjaj posebno.
Što se slike tiče... mislim da im nije svrha zaštita sistema od kratkog spoja.  Ako do toga dodje svi morju istovremeno da reaguju inače će doći do požara. Biće da je ovako rešeno da bi se lako isključio neispravan akumulator.

Van mreže Gagi

  • NF clan
  • *
    • Bajka
  • Brod tip: Bruce Roberts Style
  • Dužina: 30ft
  • Lokacija: Pančevo
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #2 poslato: 03. Novembar. 2021. / 08:03:16 »
Pa to još važem, da li da za svaki ponaosob ili jedan glavni stavim. Skuplja je prva varijanta.
Ostali potrošači su mi na svojim osiguračima, ali nemam glavni na glavnom vodu, a da ne spominjem način na koji su povezani :D

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #3 poslato: 03. Novembar. 2021. / 23:22:40 »
Glavni osigurač mora da isključi struju sa svih akumulatora odjednom. Uvek se akumulatori spajaju paralelno, plus ide na osigurač pa na razvodnu tablu. Ne treba se povoditi za nekim rešenjima koja se nigde ne primenjuju. Imaš milion primera kako se vezuju akumulatori a ti našao baš tu sliku. :) .


Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #4 poslato: 05. Novembar. 2021. / 23:00:56 »
Na gornjoj slici ne valja jedna bitna stvar:
kod paralelno vezane banke akumulatora plus se uzima sa prvog, a minus sa poslednjeg akumulatora u grupi

Evo korisne knjige na tu temu (strana 16) ali i druge teme:
https://www.victronenergy.com/upload/documents/Wiring-Unlimited-EN.pdf

Pozdrav sa kamena
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #5 poslato: 06. Novembar. 2021. / 23:09:00 »
Ne sumnjam u to ali me interesuje (verujem i ostale) koje su posledice tako vezanih akumulatora. Ja uglavnom vezujem i plus i minus na isti aku a ostale dodajem paralelno na njega.

Van mreže Mezija

  • NF clan
  • *
    • Mezija
  • Brod tip: samogradnja
  • Dužina: 7.50
  • Lokacija: Stari Banovci
  • Osp: UMČ
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #6 poslato: 07. Novembar. 2021. / 12:12:12 »
Ne sumnjam u to ali me interesuje (verujem i ostale) koje su posledice tako vezanih akumulatora. Ja uglavnom vezujem i plus i minus na isti aku a ostale dodajem paralelno na njega.
Opterecenje tog prvog akomulatora, ovi ostali su kao dopuna.
Kada su vezani kako je Pera naveo deluju kao celina , ravnomerno se pune, prazne i sa istim opterecenjem.

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #7 poslato: 07. Novembar. 2021. / 15:28:15 »
Hvala. Gledam sad ono uputstvo sto je postavio Pera.
Tamo ima sva tri nacina povezivanja. Kao na mojoj slici, i plus i minus se uzimaju sa srednine kabla koji povezuje akumulatore i treci je dijagonalan, kao sto je Pera rekao.

Van mreže Pera Garmin

  • NF prijatelj
  • *
    • Medcomms Ltd
  • Osp: Offshore Skipper
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #8 poslato: 08. Novembar. 2021. / 11:09:50 »
Dule,

na slici koju si postavio i plus i minus se uzimaju sa prvog akumulatora.

Time otpor do poslednjeg akumulatora kumulativno raste što dovodi do prepunjavanja prvog a nedovljnog punjenja poslednjeg u grupi.

Na šemama ispravnog povezivanja, otpor struji bi trebalo da je na svakom akumulatoru isti:
  • Dijagonalno - struja prolazi kroz sve akumulatore
  • Terminali (posts) - dužina kablova i plus i minus do svakog akumulatora od terminala mora da bude ista
    • Na pola (Halfway) - dužina putanje od ulaznog plusa do izlaznog minusa je na svakom akumulatoru ista
    • Busbar - isto kao dijagonalno, uz napomenu da kablovi od busbara do akumulatora moraju da budu iste dužine.
Petar Maksimović
peragarmin@gmail.com

...neverland...

Van mreže Dule

  • NF tim
  • *
    • DIVAS
  • Brod tip: TY
  • Dužina: 13,5 m
  • Lokacija: Ada Ciganlija
  • MMSI: 279212134
  • Osp: Skipper 100 bt
Odg: Osigurači na akumulatorima
« Odgovor #9 poslato: 09. Novembar. 2021. / 01:47:59 »
Slika koju sam postavio nije najsretnije resenje i uzeo sam je za  primer kako je pogresno postavljati osigurace na svaki akumulator. Nije mi bio cilj da pokrenem temu o rasporedu :)
Inace, slazem se da je najbolje uzeti struju dijagonalno. To je najprakticnije zato sto ne mora kabl da se meri, sece i opet spajaju delovi.
Drago mi je da si se javio, mogao bi i malo slika da ne gledamo samo na instagramu :)
Ima jedna  tema... http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=617.30

 

NF servisi

Plovila članova foruma

Vodostaj

Video

NF linkovi

Dunav - marine i pristani

Sava - marine i pristani

Prijatelji foruma

 
Tehnonautika